S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači / zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.
HODNOCENÍ ZÁKAZNÍKŮ

Přečtěte si co o nás říkají naši zákazníci a napište i svoje hodnocení




JSME TU PRO VÁS

733 739 371
Po-Pá: 9:00- 18:00
So:   9:00 -12:00
OBJEDNÁVKY ZBOŽÍ
Objednávky přijaté do 14:00, expedujeme týž den
SERVIS LYŽÍ
PŮJČOVNA LYŽÍ
100% TVAROVÁNÍ VLOŽEK
BĚŽECKÁ SPECIÁLKA

 

 



Úvod » ELEKTROKOLA » Středové pohony u elektrokol

ELEKTROKOLA / Středové pohony u elektrokol

 

ELEKTROKOLA S POHONEM YAMAHA

Yamaha je průkopníkem ve výrobě pohonů pro elektrokola - první elektrokolo s pohonem Yamaha bylo vyrobeno již v roce 1993. Současné evropské standardy pro elektrokola - 250 W výkonu a 25 km/hod asistované rychlosti - vycházejí z nastavení prvních elektrokol Yamaha dodaných na evropský trh. Pohon Yamaha nabízí velmi dobrý výkon. Je o něco výkonnější než Bosch, je o trochu lehčí a menší a také levnější. V současnosti nabízí dva typy středových pohonů pro elektrokola s výkony 250 W a 350 W. Točivý moment je vždy maximálně 80 Nm.

Proč zvolit elektrokolo se středovým motorem YAMAHA PW?

  • YAMAHA PW e-bike system - výkonný pohon pro horská a trekingová elektrokola Haibike - točivý moment 70 Nm a při špičce až 80Nm
  • Lehký, kompaktní, silný motor umístěný ve středu elektrokola
  • Systém 3 senzorů pro dokonale plynulou jízdu a silný a plynulý výkon asistence.
  • Dojezd elektrokola až 170 km
  • Nízká hlučnost
  • Malá nabíječka - pohodlně vezete nabíječku s sebou, např. v brašně na sedlovku.
  • Německá značka elektrokol HAIBIKE:
  • Moderní design, kvalitní komponenty a vysoce spolehlivá japonská technologie pohonu YAMAHA
  • Vyhovuje evropské normě EN15194
  • Velmi malá šířka motoru.
  • Středový motor s integrovaným dvojpřevodníkem
    (2 x 10 převodů, dle specifikace modelu)
  • Funkce "Nulové kadence" = není nutné klikami otočit a motor dostat do určité rychlosti, ale jakmile se opřete do pedálu, tak se středový motor okamžitě zaktivuje.
  • Výkon motoru je 250W, maximální výkon přesahuje 750W.
  • Podpora rychlosti je v základní výbavě do 25 km/h, na přání zákazníka je možné rychlost upravit na rychlost až 50 km/h
  • Malý a přehledný LCD displej se zvýšenou odolností proti poškození
  • Micro USB pro napájení např. telefonu, navigace, MP3, apod. během jízdy.

 

Dojezd a podpora elektrokola Yamaha PW

Rozdělení:
ECO+ 50% podpora
Režim pro maximální dojezd, oceníte při jízdě s cyklistou na normálním kole
ECO 100% podpora
Ideální pro dlouhé vyjížďky nebo jízdu po rovině
STANDARD 190% podpora
Silná podpora pro náročnější pasáže nebo při využití max. rychlosti
HIGH 280% podpora
Ideální pro jízdu do kopce, prudké výjezdy
OFF 0%podpora
Pro možnost jízdy bez asistence motoru

LCD DISPLEJ LED DISPLEJ
+ ECO
dojezd až 170 km
ECO
dojezd až 130 km ECO
dojezd až 130 km
STD
dojezd až 85 km STD
dojezd až 85 km
HIGH dojezd až 75 km HIGH dojezd až 75 km

YAMAHA displej a ovládání

  • indikátor kapacity baterie (10 stupňů + kapacita v %)
  • aktuální rychlost,průměrná rychlost,
  • maximální rychlost,
  • ujetá vzdálenost celková
  • ujetá vzdálenost denní
  • ukazatel kadence šlapání
  • zobrazování chybových hlášení a diagnostiky
  • displej je odjímatelný a podsvícený
  • stupně výpomoci motoru,
  • stav nabití akumulátoru a čas.
  • Ovládání je pouze z ručního joysticku, který je umístěn na řidítkách.
  • Pomocí šipek na ovladači si volíte sílu motoru, která Vám bude při šlapání pomáhat.

Funkce ovladače:

  • asistence chůze 6 km/h
  • volba jízdního režimu
  • ovládání světel
  • přepínání funkcí displeje
  • nově také USB konketro pro napájení např. mobilního terlefonu

YAMAHA baterie

Nový typ akumulátoru značky YAMAHA byl předělaný a upravený na základě poznatků nasbíraných od stávajících majitelů. Velkou předností akumulátoru YAMAHA je mimo jiné také princip vyjímání baterie, která se narozdíl od konkurenčních značek vyklápí směrem do strany. Tím je dosaženo úspory místa, což se pozitivně projeví především u malých velikostí rámu, kde může jít horní rámová trubka těsně k baterii, bez stížení vyjímání či vracení baterie na rám. Další předností u bateríí YAMAHA je vysoká reálná kapacita 400Wh = 11Ah.
Váha akumulátoru je oproti jiným pouhých 2,9 Kg, takže je to nejlehčí akumulátor ve středových pohonech na trhu obecně. Na baterii YAMAHA naleznete 4 diody jako signalizaci stavu nabití akumulátoru.

Technické parametry
Napětí systému 36 V
Jmenovitý výkon motoru 250 W
Maximální točivý moment motoru 80 Nm
Hmotnost motoru 4 kg
Kapacita baterie 400 Wh
Hmotnost baterie 2.9 kg
Doba nabíjení 3,5 h (50% za 1,5 h)
Dojezdová vzdálenost až – 170 km

 

ELEKTROKOLA S POHONEM BOSCH

BOSCH ACTIVE / PERFORMANCE
Bosch začal s vývojem elektropohonů pro elektrokola již v roce 2010. V roce 2013 uvedl na trh první generaci středového pohonu, který de-facto zahájil éru středových pohonů u elektrokol.

Středový pohon od německé značky Bosch je v současné době to nejlepší, co v nabídce elektrokol najdete. Většina světově známých značek jízdních kol pohání své elektro modely právě pohonem Bosch a to pro jeho vysoký výkon, spolehlivost, design, funkce a samozřejmě také silnou značku.
Bosch nabízí dvě řady systémů, které se liší především v maximálním točivém momentu a síle asistence .
Řada Performance je předurčena pro sportovní jízdu s vysokou mírou asistence a točivým momentem až 60 Nm,
Řada Active je vhodná pro pohodovější ježdění či cykloturistiku.
Pokud hledáte kvalitu bez kompromisu a jste ochotni do svého nového elektrokola investovat více peněz, pak elektrokolo s pohonem Bosch je jednoznačně tou správnou volbou.

3 řady středových pohonů Bosch:

  • Active line: výkon 420 W, točivý moment až 48 Nm
    Performance Line: 590 W, točivý moment až 60 Nm
    Performance Line CX: 630 W, točivý moment až 90 Nm.

Míra asistence v poměru k síle šlapání (v %) / maximální točivý moment

Režím Performance Režím Active
Turbo 275 % 60 Nm Turbo 225 % 48 Nm
Sport 190 % 55 Nm Sport 150 % 45 Nm
Tour 120 % 50 Nm Tour 100 % 40 Nm
Eco 50 % 40 Nm Eco 40 % 30 Nm


Středový motor „Drive Unit“
Srdcem systému je výkonný středový motor Drive Unit. Integrovaná řídící jednotka každou vteřinu vyhodnotí až 1000 údajů z připojených snímačů a na jejich základě pak optimalizuje výkon motoru a míru asistence. V motoru je zabudován snímač šlapání (otáčení klik) a torzní snímač síly šlapání, na zadní rámové stavbě je pak umístěn snímač rychlosti (otáček zadního kola). Motor je schopen dosáhnout maximálního točivého momentu až 60 Nm (Performance) resp. 48 Nm (Active).

Baterie „Power Pack“
Systém je napájen Li-Ion baterií, která může být umístěna v rámu nebo v nosiči kola. Kapacita baterií Bosch na elektrokolech Apache je 11 Ah (400 Wh). Vyznačují se nízkou hmotností (2,5 kg) a dlouhou životností. Jsou vybaveny BMS deskou (Battery Management System), která baterii chrání před přehřátím, zkratem nebo přebitím. Pokud necháte baterii dlouho bez dobíjení, dokáže ji BMS uchránit před likvidačním poklesem napětí.

Displej „Intuvia“
Systém se ovládá pomocí LCD displeje umístěného na řídítkách a odděleného tlačítkového ovladače u levého madla. Prostřednictvím displeje se nastavuje úroveň asistence (Off-Eco-Tour-Sport-Turbo) a aktivuje se asistent chůze / rozjíždění (motor pomáhá bez nutnosti šlapat avšak pouze do rychlosti 6 km/h). Displej zobrazuje informace o stavu baterie a aktuálním výkonu motoru, který je přímo úměrný spotřebě energie. Díky tomu můžete sledovat, jaký vliv na spotřebu mají jednotlivé úrovně asistence, styl jízdy a zařazených převodů a následně svůj styl jízdy optimalizovat pro dosažení co nejdelšího dojezdu. Pro efektivní volbu převodů můžete také využít doporučení pro přeřazení na těžší nebo lehčí převod, která se na displeji zobrazují. Displej dále nabízí funkce cyklopočítače jako je okamžitá, maximální a průměrná rychlost, celková a denní ujetá vzdálenost, čas jízdy a hodiny. Vybaven je také USB zásuvkou umožňující dobíjení mobilních zařízení (telefon, navigace apod.).

Technické parametry

Napětí systému 36 V
Jmenovitý výkon motoru 250 W
Maximální točivý moment motoru 60 Nm (Performance) / 48 Nm (Active)
Hmotnost motoru 4 kg
Kapacita baterie 400 Wh
Hmotnost baterie 2.5 kg
Doba nabíjení 3,5 h (50% za 1,5 h)
Dojezdová vzdálenost

75 – 130 km (Perfromance) / 85 – 140 km (Active)



ELEKTROKOLA S POHONEM SHIMANO STEPS

Největší světový výrobce komponentů pro jízdní kola na světě Shimano se roku 2010 se odhodlal vstoupit také na globální trh s elektrokoly a představil vlastní pohon pro elektrokola se středovým motorem – Shimano StePS. Tento pohon je výrobcem specifikován jako "Light Off Road" a vyrábí se jako sada 250 W motoru, 418 Wh baterie a displeje. S hmotností 3,2 kg má nejlehčí středový motor v naší nabídce elektrokol. Stejně jako ostatní středové motory je vybaven integrovanou řídící jednotkou, snímačem otáčení klik a síly šlapání, jejichž výstupy pak využívá pro nastavení míry asistence. Maximální točivý moment je 50 Nm a tak je pohon Shimano STePS vhodný především pro cykloturistiku a dopravu.

Pokud jste příznivci cykloturistiky nebo řešíte otázku efektivní dopravy ve svém okolí, potrpíte si na jednoduchost a spolehlivost a hledáte elektrokolo s dobrým poměrem cena / výkon, Shimano STePS je tím ideálním řešením.

Steps je dobře vyladěný a díky relativně nízkému výkonu i energeticky hospodárný systém určený pro cyklo-dopravu a lehčí terén. Nabízí velmi dobře čitelný, ale neodnímatelný displej umístěný uprostřed řídítek.

Výhody elektrokola Shimano

  • Velký výběr modelů ve střední cenové kategorii

  • Relativně malé tělo motoru

  • Kvalita zpracování

Středový motor shimano
Pohon elektrokola zajišťuje kompaktní, lehký a tichý středový motor s integrovanou řídící jednotkou, snímačem šlapání (otáčení klik) a torzním snímačem síly šlapání. Motor je schopen dosáhnout maximálního točivého momentu 50 Nm.


Baterie steps
Systém je napájen Li-Ion baterií, která může být umístěná v rámu nebo v nosiči kola. Kapacita baterií STePS na elektrokolech Apache je 11,6 Ah (418 Wh). Vyznačují se nízkou hmotností (2,5 kg) a dlouhou životností. Jsou vybaveny BMS deskou (Battery Management System), která baterii chrání před přehřátím, zkratem nebo přebitím. Pokud necháte baterii dlouho bez dobíjení, dokáže ji BMS uchránit před likvidačním poklesem napětí.

LCD displej
Systém se ovládá pomocí LCD displeje umístěného na řídítkách a odděleného tlačítkového ovladače u levého madla. Prostřednictvím displeje se nastavuje úroveň asistence (Off-Eco-Norm-High) a aktivuje se asistent chůze / rozjíždění (motor pomáhá bez nutnosti šlapat avšak pouze do rychlosti 6 km/h). Displej zobrazuje informace o stavu baterie a aktuálním dojezdu a dále nabízí funkce cyklopočítače jako je okamžitá, maximální a průměrná rychlost, celková a denní ujetá vzdálenost, čas jízdy a hodiny.

Technické parametry

Napětí systému 36 V
Jmenovitý výkon motoru 250 W
Maximální točivý moment motoru 50 Nm
Hmotnost motoru 3.2 kg
Kapacita baterie 418 Wh
Hmotnost baterie 2.5 kg - 2.66 kg
Doba nabíjení 4 h
Dojezdová vzdálenost 70 - 120 km



ELEKTROKOLA S POHONEM BAFANG MAX DRIVE

Bafang je již přes 10 let jedním z největších výrobců komponentů pro elektrokola na světě. V Evropě se jeho elektromotory staly de-facto standardem.

Bafang MaxDrive se pyšní především velmi vysokým točivým momentem motoru, který může dosáhnout až do výše 80 Nm. Motor je přitom velmi tichý a vysoce účinný. Jízda je plynulá a motor pocitově druhý nejtišší hned za motorem Brose. Motor Bafang patří objemově k větším motorům, nicméně vyniká modulární sktrukturou, kdy lze z motoru vyjmout samostatně řídící jednotku, což může být pohodlné pro servis a projevit se také na nižší ceně za servis pro koncového zákazníka. Ukazatel na velkém podsvíceném displeji5 úrovní asistence a 10 úrovní kapacity baterie. Díky příznivé ceně a modernímu designu použitých komponentů je tak velice zajímavou alternativou k zavedeným značkovým pohonům.

Žádáte-li vysoký výkon v dobrém poměru k ceně a nepotrpíte si na zvučná jména světových značek, pak Vás středový pohon MaxDrive určitě nadchne.

Výhody elektrokola Bafang

  • + dostatečný výkon ve stoupání

  • + tichý chod

  • + pět stupňů nastavení asistence

  • + příznivá cena

Motor Bafang MaxDrive
Srdcem elektrokola je středový motor Bafang MaxDrive s výkonem 250W, který je ve špičce schopen dosáhnout výkonu až 520W. Hlavním trumfem motoru Bafang MaxDrive je však jeho velmi vysoký točivý moment až 80 Nm při zachování nízké spotřeby. Motor je vybaven snímačem šlapání a torzním snímačem síly šlapání. Řídící jednotka, která je integrovaná do těla motoru, tak při určování míry asistence vyhodnocuje, jakou silou jezdec šlape do pedálu a podle toho reguluje výkon motoru. Tzn. čím větší silou jezdec šlape, tím větší silou motor pomáhá.

Baterie Samsung
Energii do systému dodává baterie s Li-Ion články Samsung, která je umístěna v rámu elektrokola. Její kapacita je 13 Ah, což v součinu s napětím systému 36V znamená, že je schopna vykonat práci o objemu 468 Wh. Baterie je osazena USB zásuvkou umožňující dobíjení mobilních zařízení (telefon, navigace apod.). Baterie je vybavena BMS deskou (Battery Management System), která baterii chrání před přehřátím, zkratem nebo přebitím. Pokud necháte baterii dlouho bez dobíjení, dokáže ji BMS uchránit před likvidačním poklesem napětí.

LCD displej HMI
Systém se ovládá pomocí LCD displeje umístěného na řídítkách a odděleného tlačítkového ovladače u levého madla. Prostřednictvím displeje se nastavuje úroveň asistence v rozsahu 0-5 a aktivuje se asistent chůze / rozjíždění (motor pomáhá bez nutnosti šlapat avšak pouze do rychlosti 6 km/h). Displej zobrazuje informace o stavu baterie a nabízí funkce cyklopočítače jako je okamžitá, maximální a průměrná rychlost, celková a denní ujetá vzdálenost a čas. Vybaven je také USB zásuvkou umožňující dobíjení mobilních zařízení (telefon, navigace apod.).

Technické parametry

Napětí systému 36 V
Jmenovitý výkon motoru 250 W
Maximální točivý moment motoru 80 Nm
Hmotnost motoru 3.8 kg
Kapacita baterie 468 Wh
Hmotnost baterie 3 kg
Doba nabíjení 7 h
Dojezdová vzdálenost 75 - 130 km

ELEKTROKOLA S POHONEM APACHE POWER

Apache Power je nejpoužívanějším systémem elektropohonu v sortimentu elektrokol Apache. Je výsledkem dlouhodobého vlastního vývoje a nabízí ten nejlepší poměr cena / výkon v dané třídě elektrokol. Tento modulární systém vyhovuje široké poptávce po různých typech elektrokol v různých cenových úrovních střední třídy. Motory jsou zapletené do zadního nebo předního kola, na výběr je z několika typů baterií s různými kapacitami a ovládá se pomocí jednoduchého LED panelu nebo multifunkčního LCD displeje, které jsou vzájemně zaměnitelné.

Apache Power pohání dvě desítky modelů elektrokol Apache ve všech typových kategoriích: městská, skládací, krosová a horská. Ať už hledáte elektrokolo pro dojíždění do práce, cykloturistické vyjížďky nebo aktivní ježdění v terénu, z nabídky elektrokol s pohonem Apache Power si určitě vyberete.

Motor Apache Power
Pohon elektrokol vybavených systémem Apache Power zajišťují zapletené (nábojové) motory od značky 8FUN. Většina modelů má motor umístěný v zadním kole, ale některé využívají přední pohon (to v případě, že jsou osazeny zadním řadícím nábojem Shimano Nexus).

Baterie
Energii do systému dodávají Li-Ion baterie různých typů pro různé modely. Baterie může být umístěna v nosiči, za sedlovou trubkou, v rámu nebo skrytá uvnitř rámové trubky. Kapacita se pohybuje v rozmezí 6,6 až 13 Ah. Rámové baterie jsou vybaveny USB zásuvkou pro dobíjení mobilních zařízení. Všechny typy baterie jsou vybaveny BMS deskou (Battery Management System), která baterii chrání před přehřátím, zkratem nebo přebitím. Pokud necháte baterii dlouho bez dobíjení, dokáže ji BMS uchránit před likvidačním poklesem napětí.

Řízení systému
Systém elektropohonu je ovládán řídící jednotkou, která je umístěná poblíž baterie. Řídící jednotka propojuje motor s baterií, ovládacím panelem, snímačem otáček a rychlosti nebo brzdovými pákami a reguluje výkon motoru dle nastaveného režimu asistence na ovládacím panelu. Vyšší modely jsou řízeny sinusovou technologií, která zajišťuje výrazně tišší chod motoru.

Ovládání elektrokola
Elektrokola se systémem Apache Power nabízejí 2 typy ovládání. Jednoduchý LED panel nebo multifunkční LCD displej s odděleným ovladačem a funkcemi cyklopočítače.

Jednoduchý LED panel
Je umístěn u levého madla řidítek a jeho prostřednictvím se nastavuje režim asistence v rozsahu 1-5, aktivuje se asistent chůze / rozjíždění (motor pomáhá bez nutnosti šlapat avšak pouze do rychlosti 6 km/h) a ovládá se osvětlení (pokud jím je elektrokolo vybaveno). LED panel také zobrazuje informace o stavu nabití baterie.

Multifunkční LCD displej
J
e umístěn na středu řidítek a ovládá se pomocí tlačítkového ovladače u levého madla řidítek. Prostřednictvím displeje se nastavuje úroveň asistence v rozsahu 0-5, aktivuje se asistent chůze / rozjíždění (motor pomáhá bez nutnosti šlapat avšak pouze do rychlosti 6 km/h) a ovládá se osvětlení (pokud jím je elektrokolo vybaveno). Nově také nabízí režim asistence „Offroad“ bez omezení rychlosti. Tato funkce je pouze u horských a crossových modelů a je možné ji aktivovat pouze mimo oficiální komunikace.

Displej zobrazuje informace
Stav baterie, spotřebě energie a aktuálním výkonu motoru, který je přímo úměrný spotřebě energie.

Díky tomu můžete sledovat, jaký vliv na spotřebu mají jednotlivé úrovně asistence a různý styl jízdy a zařazených převodů a následně svůj styl jízdy optimalizovat pro dosažení co nejdelšího dojezdu. Displej dále nabízí funkce cyklopočítače jako je okamžitá, maximální a průměrná rychlost, celková a denní ujetá vzdálenost a čas.

LED panel a LCD displej jsou vzájemně zaměnitelné. Modely vybavené LED panelem je tak možné dovybavit multifunkčním LCD displejem, který nabízí mnohem více funkcí.

Některé modely jsou vybaveny také brzdovými pákami s brzdovými senzory. V případě zabrzdění řídící jednotka vypne pohon elektrokola.

Technické parametry

Napětí systému 36 V
Jmenovitý výkon motoru 250 W
Maximální točivý moment motoru 50 Nm
Hmotnost motoru 2.5 - 3.2 kg
Kapacita baterie 238Wh - 468 Wh
Hmotnost baterie 2.3 - 3.6 kg
Doba nabíjení 3.5 - 7 h
Dojezdová vzdálenost 30 - 110 km


POHON PENDIX

 

Díky nástavbě PENDIX na Vašem kole bude tato sada pomáhat při jízdě a tak zpříjemňovat i zážitek z jízdy.Při namontování sady PENDIX na Vaše kolo se z ní stane EPAC, neboli PEDELEC. Pedelec je zkratka pro Pedal Electric Cycle a znamená to, že Váš motor bude podporovat jenom tehdy, když šlápnete do pedálů. Při tom je výkon podpory motoru závislí na síle sešlápnutí a vybraném stupni podpory. Čím silněji pedál sešlápnete, tím silněji Vás motor podpoří a čím vyšší stupeň podpory tím je vyšší také hnací síla motoru. Pokud překročíte rychlost Pedelecu 25km/hod, automaticky se podpora motoru zastaví. Pokud se rychlost sníží pod 25km/hod. reaktivuje se automaticky motorová podpora.

 

Sada obsahuje:
Motor, baterii, držák baterie, nabíječku, kabeláž.

Specifikace Pendix
Pohonný systém
Pohon Středový šlapací motor
Výkon 250 W nominální*
Rychlost (max) 25 km/h**
Stupně pohonu 3
Točivý moment (max) 50 Nm


Režím asistence
ECO 105 km
SMART 70 km
SPORT 45 km
Hladina akustického tlaku
při měření Lpmax in dB(A)
Při projíždění s motoru 45,1
Startování s motorem 49


Batterie
Typ baterie Lithium-Ionen (odnímatelná)
Kapacita 300 Wh
Napětí 48 V
Doba nabíjení 3 h
Nabíjecí cykly 500
Dosah (max) 105 km ***


Váha 5,9 kg (celý systém)
Celková váha (max) 120 kg (komplet)
Provozní teplota: -10 st. C až + 50 st. C
Teplota pro skladování: -20 st. C až + 60 st. C


Rozměry
Rozměr baterie (D x H) 80 x 276 mm
Rozměr pohonu (B x H x T) 292 x 206 x 50 mm